סקי – 3 טיפים לגולש המתחיל

השלג שירד בימים האחרונים בחרמון עורר בך חשק מעורר חרדה אך בלתי נשלט לנסוע לצפון, להתחבר למגלשיים ולהחליק מפסגת ההר הגבוה ביותר בארץ? עומד לצאת לחופשת הסקי הראשונה שלך בחו"ל עם אהבת חייך, שבניגוד אליך גולשת כבר מגיל צעיר ומפחד לעשות בושות? החברים מפצירים בך להצטרף אליהם לחופשה באתר הסקי הקבוע שלהם, אבל אין לך שום ניסיון בתחום ואתה חושש שלא תזכה לחזור לארץ בחתיכה אחת?

אל לך להיכנס ללחץ: החששות שלך לא תלושים מהמציאות ובמובן מסוים הם אף תורמים לכך שלא תנהג בפזיזות ושתכבד את ההר ואת הגוף שלך כמובן. יחד עם זאת, אין שום סיבה שתניח לפחדים לרפות את ידיך ולגרום לך להניח לרעיון. כל מי שאי פעם התנסה בגלישה בהר מושלג עם זוג מגלשיים מתחת לרגליים וזוג מקלות בידיים, יוכל להעיד ממקור ראשון שמדובר בחוויה שכל כולה התעלות הנפש, תועפות אדרנלין, שיר הלל לחיבור בין האדם לטבע או בקיצור ולעניין, כיף בלתי רגיל.

אבל רגע לפני שאתה צולל לעולם המסעיר של סקי שלג, בדרכך להיות אלוף אולימפי בסקי אלפיני, הרשה לנו לחלוק אתך שלושה טיפים השווים את משקלם בזהב, שיסייעו לך למזער משמעותית את הסיכוי לפציעות, למקסם את ההנאה מחוויית הגלישה ולהגיע לאתר במצב הרוח הנכון.

טיפ מספר 1 – היכנס לכושר (ויפה שעה אחת קודם!)

הדבר האחרון שאתה רוצה שיקרה זה שתמצא את עצמך ביום השלישי של החופשה במיטה בחדר המלון, כשאתה מותש מכדי לצאת החוצה. לא תוכל לתאר לעצמך עד כמה הסיטואציה העגומה הזו שכיחה בקרב גולשים מתחילים ועד כמה מאכזבת ומעציבה היא. התמרונים הבסיסיים שקרוב לוודאי תצטרך לבצע כשתעשה את צעדייך הראשונים באתר, לא נחשבים למתישים במיוחד. ובכל זאת, כאשר אתה צריך לבצע את אותו תמרון שוב ושוב במשך כמה שעות ברציפות, יום אחרי יום ובגובה רב, רוב הסיכויים שתסבול מעייפות קשה, אם לא תדאג להכין את הגוף שלך לעומס הפיזי שהוא צפוי לעמוד בו.

עוד יש לציין בהקשר זה כי הסיכוי לפציעות ונזקים גופניים במהלך חופשות סקי גבוה יותר, ככול שהכושר הגופני ירוד יותר. בגדול מומלץ להתחיל בהכנות הגופניות כ-12 שבועות לפני היציאה לחופשה, כשבעיקר יש לעבוד על שיפור הגמישות, שיפור סיבולת השרירים, חיזוק השרירים השונים התומכים בגוף בזמן הגלישה ושיפור הסיבולת הקרדיווסקולרית (סיבולת לב-ריאה).

טיפ מספר 2 – קשה באימונים, קל בחופשה

ככל שתעבור מהר יותר מתמרונים בסיסיים ותנועות לא יציבות במיוחד, למצב שבו אתה מסוגל לבצע פניות מוצלחות עם מגלשיים מקבילים ויציבה איתנה, כך משך הזמן שיעבור בין הרגע שבו תגיע לאתר ועד לשנייה שבה הכיף האמיתי יתחיל, יהיה קצר יותר. כדי לזרז את התהליך כמה שרק אפשר, נמליץ לך לשקול את האפשרות להתחיל אותו כבר עכשיו, באמצעות סימולטור סקי או על ידי גלישה במדרונות במתקני האימון הייעודיים, הפזורים ברחבי הארץ.  

תרגול "על יבש" מבעוד מועד יאפשר לך לשפר את הקואורדינציה, להאיץ את מהירות התגובה ולסגל לגוף שלך את המיומנות הבסיסית הדרושה לו כדי לצאת לדרך כמה שיותר מהר ועוד לפני שתראה ולו פתית שלג אחד. קח בחשבון שגם אם אתה בכושר מצוין, עדיין תצטרך לתרגל פוזיציות ותמרונים מסוימים, כדי להרגיל את הגוף לדרישות השונות הרלוונטיות לגלישת שלג.

טיפ מספר 3 – צפה בסרטונים

אין דבר טוב יותר שתוכל לעשות בשביל להיכנס לאווירה המתאימה לחופשת סקי, מאשר לצפות בסרטונים של גולשים שטסים במדרונות מושלגים בהנאה חסרת מעצורים. אז נכון – אמנם אתה רחוק מכך שנות אור, אבל אתה חייב לדעת מה הוא היעד האולטימטיבי, הלא כך?

ודא מראש שאתה בוחר בסרטונים של גולשים שגורמים לגלישה להיראות כעניין של מה בכך ושמזג האוויר בהם מושלם (שמש גדולה ויפה, בשמיים נטולי עננים). סרטון מוצלח לדוגמה, אתה יכול למצוא כאן.

לסיום, נציין רק עוד דבר קטן אך חשוב מאין כמוהו לגולש המתחיל, שיש לזכור בכל הקשור לסרטוני סקי – הימנע בכל מחיר מצפייה בסרטוני התרסקויות. ואם חבר מציע לך לצפות בסרטונים שכאלה, היה חזק ופשוט אמור לא. שתהיה לך חופשה מצוינת, הנאה שלמה ובהצלחה.    

ביגוד חורף וסקי 2017 – לכל המוצרים בממסי

ביגוד סקי – כל מה שצריך לדעת לפני שיוצאים לשופינג