מה עושים כשהמזוודה לא מגיעה?

אחד התרחישים המתסכלים ביותר, הוא זה שבו מסוע המזוודות נותר ריק, בזמן שחלק מהנוסעים עדיין לא זכו להתאחד עם הכבודה שלהם. למרבה הצער, מקרים שכאלה מתרחשים מדי יום ביומו, בכל רחבי העולם ובכל נמלי התעופה: כ-23 מיליון מזוודות אובדות מדי שנה בנמלי תעופה והסיבות לכך רבות ומגוונות. למעשה ישנם יותר מ-70 גורמים שיכולים להוביל לכך שהמזוודה לא תנחת עם בעליה.

שומרים על קור רוח ומגישים תלונה

כשברור שהמזוודה לא עתידה להפציע, עליכם לגשת ללא דיחוי לדלפק של חברת התעופה ולבקש להגיש תלונה על אובדן מזוודה. בשלב הזה בין היתר תתבקשו לספק את הספרות והאותיות הרשומות על תג הזיהוי שהוצמד למזוודה במעמד הצ'ק-אין, המודפסות גם על המדבקה הקטנה שהודבקה לכם על כרטיס העלייה למטוס, על כרטיס הטיסה או בדרכון.

כפי שאתם ודאי יכולים לתאר לעצמכם, לא אחת נוצר מצב שבו אדם מן השורה לוקח מזוודה שלא שייכת לו, נפטר מכל הניירות הרלוונטיים לתג הזיהוי ורק עם הגיעו למלון או לביתו, מגלה שלקח מזוודה של אדם אחר בטעות. לאור זאת, הימנעו מלזרוק כל נייר שהוא שיש ברשותכם, הרלוונטי לטיסה, עד שתהיו בטוחים שאכן לקחתם את המזוודה שלכם.

מלאו את טופס ההצהרה שיוגש לכם במלואו לפי ההנחיות ודאגו לקבל אישור בכתב על כך שהתלונה הוגשה והתקבלה. זכרו לתת את מספר הטלפון שלכם ואת הכתובת שבה אתם עתידים לשהות בחו"ל לנציגים של חברת התעופה וקחו מהם את פרטי ההתקשרות עמם. כמו כן מומלץ לברר מה הוא הסכום שלו אתם זכאים עבור רכישה של מוצרים בסיסיים, שכן אם תוך יממה מרגע הנחיתה עדיין לא זכיתם לקבל את המזוודה, תוכלו לרכוש מספר מוצרים לשימושכם האישי כמו ציוד רחצה, בגדי החלפה ותרופות. במקרה של רכישה, שמרו את הקבלות בהישג יד, על מנת שתוכלו לקבל את הפיצוי המתאים בבוא הזמן. 

הגשת תביעה לקבלת פיצוי בגין אובדן כבודה

אם המזוודה לא הגיעה לידיכם תוך שלושה שבועות מהיום שבו אבד עמה הקשר,  באפשרותכם להגיש תביעה לקבלת פיצוי בגין אובדן כבודה לחברת התעופה. את טופס הגשת התביעה ניתן למצוא באתר הבית של כל חברת תעופה, כשלרוב תידרשו לספק בנוסף לטופס המלא, גם העתקים של מסמכים שונים כמו כרטיסי הטיסה ותוויות הכבודה. שימו לב – את התביעה לקבלת פיצוי ניתן להגיש תוך שנתיים לכל היותר ממועד אובדן המזוודה. בדרך כלל תוכלו לשלוח את טופס התביעה והמסמכים הנלווים בפקס או בדואר האלקטרוני, אך אם תבחרו לשלוח את הניירת בדואר הרגיל, טוב תעשו אם תתנו עדיפות לדואר רשום. בכל מקרה עליכם לשמור את כל המסמכים המקוריים ולשלוח אך ורק העתקים.

בכל מקרה, יש לוודא באתר חברת התעופה עימה טסתם, את הנוהל המדוייק לטיפול בנושא.

טיפים חכמים לכל צרה שלא תבוא

רצה הגורל ונכפתה עליכם פרידה מהמזוודה? אל דאגה – כל עוד ביצעתם מבעוד מועד כמה צעדים פשוטים, רוב הסיכויים שהפרידה לא תהיה ממושכת במיוחד. להלן הצעדים החשובים ביותר:

  • כתבו על דף לבן בכתב ברור וקריא את שמכם, מספר הטלפון שלכם וכתובתכם בעברית ובאנגלית והניחו אותו מעל הפריטים הארוזים, כך שיהיה הפריט הראשון שניתן יהיה לראות כשפותחים את המזוודה.
  • את כל המידע הנ"ל יש לכתוב גם על תג בולט לעין בכתב ברור וקריא. את התג יש לחבר לחלקה החיצוני של המזוודה ולוודא כי לא ניתן לתלוש אותו בקלות.
  • רגע לפני שאתם סוגרים את רוכסן המזוודה, צלמו את התכולה שלה. צילום המזוודה יקל עליכם לקבל פיצוי במקרה הצורך. 
  • ערכו רשימה מדויקת של כל הפריטים במזוודה ושמרו אותה בהישג יד. מזוודות ללא דורש לרוב נפתחות בשלב מסוים והתכולה שלהן מתועדת במערכת המאפשרת לבצע חיפושי מידע מכל שדות התעופה בעולם. אם תוכלו לספק תיאור מדויק של תכולת המזוודה, הסיכויים שיצליחו לאתר אותה במערכת, יהיו גבוהים יותר.
  • מומלץ לארוז פריט אחד לפחות שאינו שגרתי, שאינו יקר ושלא תופס מקום רב מדי, על מנת שיקל על זיהוי המזוודה במערכת.
  • במערכת המידע הכלל עולמית דואגים לתעד גם את מראה המזוודה. אי לכך, קחו בחשבון שככול שהמזוודה תהיה צבעונית יותר וסטנדרטית פחות, כך ישנו סיכוי גבוה יותר שתאותר בקלות במקרה של אובדן. 

 

לקטלוג המזוודות המלא של ממסי ליחצו כאן>>>